Van Pucheric naar Homps, 18-8

28 augustus 2015

Voor vandaag is ons doel Homps. We hebben een overnachting geregeld in een auberge aan het kanaal.
Onderweg moesten we een epanchoir oversteken. Dit is een kanaaloverloop waar het teveel aan water van onder uit het kanaal door spuigaten in de muur ontsnapt. Ook het pad staat daar regelmatig onder water. Gelukkig lopen we met waterdichte schoenen.
Zo langzamerhand begint er een probleem te ontstaan. Ons geld is bijna op en er is geen bank in de verre omtrekt te bekennen. Als je mensen vraagt naar een bank weten ze wel een plaats te noemen waar er een te vinden is maar helaas is dat 10 km. heen en 10 km. terug lopen.
Natuurlijk kun je op veel plaatsen met de pinpas betalen maar lang niet overal.
We houden per dag een budget van 100 euro aan. Tot nu kunnen we het er aardig van redden.
Zeker als we kamperen houden we hieraan over. Een gemiddelde overnachting in een chambre d'hotes/wijnvat/chateau ligt tussen de 44 en 80 euro.
In de auberge hebben we erg lekker gegeten, de eigenaar was niet erg vriendelijk maar goed gekookt werd er wel.