Lopen naar Le Somail en een rustdag, 19 en 20 augustus

28 augustus 2015

19-8  en 20-8
Gelopen van Homps naar Le Somail + een rustdag in le Somail.
Het was een lange tocht van Homps naar Le Somail. Het was warm en benauwd, veel boomwortels die het pad moeilijk begaanbaar maakten, zeker met de wheelie.
Maar we klagen niet hoor!! Niet meer dan anders.
Nadat we een droog epanchoir de l'Argent-Double en een klein pont canal zijn overgestoken zien we twee wilde zwarte zwanen. Een prachtig gezicht, zie de foto.
Aangekomen in le Somail, moesten we een steil bruggetje over om bij Chambre d'hote Neptune te geraken. We werden ontvangen door een Belg, die er speciale regels op na hield. Als welkomsdrankje kregen we een aangelengde ranja.  Voordat we het glas leeg hadden moesten we naar boven om de kamer te bekijken. De eigenaar bemoeide zich overal mee. We moesten beide overnachtingen direct betalen. Doordat we al dagen niet meer hadden kunnen pinnen en verrast werden door dit verzoek, moesten we uit alle portemonnees geld schrapen om te kunnen betalen .
Ook de wheelie mochten we niet zelf naar boven dragen. We kregen een mooie kamer met een open haardschouw met echte kaarsen er op. Het bed was prima. De rest was door het lichte grenen dat gebruikt was niet echt Frans. De douche was zo klein dat je je niet kon bewegen zonder e.e.a.  Te beschadigen. maar we klagen niet hoor, niet meer dan anders.
Omdat we allebei last hadden van de ingewanden was het avondeten erg sober. Maar we klagen niet hoor, niet meer dan anders.
De volgende dag was de rustdag, altijd druk. We moesten de was doen, onszelf opknappen, kleding herstellen, route plannen enz.
's Middags even een slaapje doen natuurlijk. Tenminste dat dachten we. De eigenaar had bedacht dat hij tussen de middag uit eten wilde gaan en dat wij het pand dan moesten verlaten.
Uiteindelijk, na gemopper van Jose, bleek er nog een plan B te zijn. Wij kregen de sleutel van het hangslot waarmee hij het pand afsloot.
Een hele verantwoording, maar we klagen niet hoor, niet meer dan anders.
's Avonds lekker uit eten bij een naburig restaurant, zie foto. Er  was een Nederlandse Dixielandband.

1. Marijke van Overbeek:
    30 augustus 2015
    Hallo José en Jan,

Hartstikke leuk om jullie wederwaardigheden te lezen. Je 'reist als het ware mee' zonder jullie privacy te bederven en ik moet zeggen dat ik over dingen lees, waar ik niets van wist.
    Voor nu en de komende tijd ben ik benieuwd naar het vervolg van jullie reisverhaal. Geen blessures oplopen dus..... voorzichtig met het voorttrekken van jullie bagage en steeds tussendoor goed uitrusten. Daarnaast (of eigenlijk erop vooruitlopend): vooral genieten!

Hartelijke groet,

Marijke
  2. Harrie:
    1 september 2015
    Beroemde Galliërs zeiden eeuwen geleden al: "rare gasten, die Belgen ...". (citaat Obelix)