Op naar Toledo, via Los Arcos en Logrono

4 november 2015

Gisteren een rustdag, wasdag en caminodag in Zarautz.
Vandaag richting Toledo.
Via een prachtige weg door de bergen, de N111, naar Los Arcos. Het weer was niet al te best maar de stemming wel. We besloten een koffiestop te maken in Los Arcos. Dit is een plaats aan de Camino. Onderweg zagen we al mensen lopen. De gebochelden, ze dragen een poncho over de rugzak. Het ziet er niet uit maar het werkt wel goed is onze ervaring.
In Los Arcos zagen wij pelgrims die leden en pelgrims die genoten. Niet iedereen had een goede uitrusting. We zagen een gekweld stel zitten, hij een woest verband om de knie en zij liep mank. Wellicht door blaren.
De kerk was bijzonder. Zie foto's.
Nu verder naar Logrono. Aan het eind van de middag bestemming bereikt. De camperplaats was werkelijk onvindbaar, dus de camper maar op een grote parkeerplaats gezet bij een sportcentrum. Later kwamen er nog meer campers bij staan.
De volgende ochtend al vroeg  op zoek naar het beeld van Jacobus de Morendoder en een ontbijt. Voor 10 uur 's morgens hadden we al drie kerken bezocht. Maar Jacobus bleef onvindbaar. Dan maar het cafe in voor een ontbijt.
Ik wilde graag chocolate con churros proberen. Een soort langwerpige soesjes die in frituurvet gebakken zijn. Met een chocoladesaus erbij. Mannnn wat een calorieën en zeut!!!!!
Tegen een uurtje of 11 op weg naar Toledo alwaar we vandaag aankomen.