21-8 La Somail naar wildkampeerplek.

30 augustus 2015

Nadat we zelf onze wheelie naar beneden hadden gedragen zijn we gaan ontbijten op het terras van Neptune.
lekker weertje, lekker ontbijt. Op tafel stond o.a. een kilopot Nutella. Lang niet gehad, dus lekker.
Door de belg werden we enthousiast uitgezwaaid en onderwijl vertelde hij aan alle andere gasten dat wij marcheurs waren die lang het hele Canal du midi liepen.
De gezichten van sommige van die gasten stonden wel wat raar.
Die vonden het maar vreemd.
Overigens worden we onderweg vaak gevraagd over de wheelie, sommigen maken zelfs een foto van de wheelie.
Voor we het dorp uitliepen hebben we onze etensvoorraad nog even aangevuld bij de drijvende kruidenier. Ze hadden wel very usefully rieten tassen.
Vervolgens zijn we op stap gegaan richting Capestang.
Het was unmeunig heet en de weg was weer lang. We lopen in steeds meer open gebied omdat de zieke platanen ongezaagd zijn. Heel erg jammer.
In Argelsiers hebben we bij een restaurant heel veel water gedronken.
Op een bepaald moment vonden we het niet meer verantwoord verder te lopen.
We vonden een vlak plekje waar we wild konden kamperen.
Voor deze situaties hebben we altijd noodvoedsel onder in de tas.
Na onderling overleg besloten we geen tent op te zetten, het weer was mooi en dat zou zo blijven. Eigenlijk waren we te lui om de tent op te zetten.
Resultaat: zie foto.
Is dit nu romantisch of niet?
Laat in de avond werd ons romantische gevoel nog versterkt door een prachtig vuurwerk ergens in een stad verderop.
Ook de sterrenhemel was wonderschoon.