Onze Spanjereis begint in Nederweertt

18 oktober 2015

Hallo allemaal.

Na een poos uitrusten van onze wandeling en het verwerken van de vele ervaringen, opgedaan tijdens die wandeling, hebben we weer besloten om op weg te gaan. Het was weleven goed nadenken. Vooral ook omdat er grote gebieden in Europa waren waar het weer niet uitnodigde om er al kamperend op uit te trekken. Daarom hebben we een totaal andere wijze van reizen bedacht dan jullie van ons gewend zijn. We hebben een camper gehuurd om daarmee naar Spanje te reizen. Nadat we dat besloten hadden was een en ander snel geregeld.

Op zaterdag 10 oktober konden we de camper ophalen in Nederweert. Veel spullen van ons moesten worden overgeladen uit de auto van Ja in de camper en vele spullen die wij niet wilden gebruiken van de camper moesten even worden opgeslagen in de auto van Ja. Daar ter plekke realiseerden we ons pas goed, dat we een automaat-camper gehuurd hadden. Dat was voor Ja een grote verrassing, want hij had nog nooit in een automaat gereden. Dus dat ging in den beginne niet goed. Alvorens te vertrekken hebben we toen maar een aantal rondjes op het industrieterrein van Nederweert gereden om aan het automaatje te wennen. Dat ging eerst helemaal niet goed. Ja gebruikte telkens de verkeerde voet om te remmen. Gevolg: veel gerammel van de spullen, hoofden bijna tegen de voorruit en dat soort ongewone rijervaringen. Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen, mede dankzij het voortreffelijke coachen van Jo, die telkens riep welke voet Ja op welke pedaal moest zetten. Ja kon al vrij aardig met de camper omgaan toen we echt op weg gingen. Helaas was er toen al veel tijd voorbij gevlogen. Verder dan de gratis camperplaats in Brunssum zijn we de eerste dag niet gekomen. Dus onze eerste nacht was meteen camperen zonder enig gerief. Een goed begin, want je bent meteen helemaal gewend aan hoe het zal zijn om wild te camperen. We hadden wel van allerlei gerief verwacht, zoals verlichting en verwarming. We hebben toch wel enkele dagen nodig gehad alvorens we wisten hoe we een en ander aan de praat konden krijgen.

We hebben die eerste nacht prima geslapen, want we hebben niet eens gemerkt dat er die avond nog 2 campers op het terrein zijn gaan staan.