Van Brunssum naar Nancy

18 oktober 2015

Zondag 11 oktober.

De volgende morgen begon meteen goed. We hadden bedacht, dat we bij Bakker Bart lekker zouden kunnen ontbijten voor weinig geld. Helaas……het was zondag en zelfs de Limburgse Bakker Bart was niet open. Gelukkig was er een erg leuke winkel van Jan Linders al wel open. Daar hebben we onze ontbijt- en reisspullen ingekocht. Daarna lekker terug gelopen naar de camper alwaar we lekker in het zonnetje genoten hebben van onze pas aangekochte ontbijtspullen. (zie foto). Daarna werd het toch hoog tijd om eens wat verder te reizen. Dus……..gassen richting Frankrijk. Met prachtig weer met een heerlijk zonnetje is het goed reizen met zo’n camper. Uiteindelijk zijn we gekomen tot een camping in de buurt van Nancy. Je komt er al reizend met de camper achter, dat dit reizen trager gaat dan met een personenauto. Ook de diesel is veel sneller op. Daar staat tegenover dat het gerief wel veel groter is. Comfortabele stoelen, hoge zit en dus beter zicht op de weg en de omgeving. Intussen weten we ook hoe we ’s avonds de verlichting aan kunnen krijgen. Ook de elektrische waterkoker doet het nu. Lag er aan, dat we nog geen elektriciteit van buiten hadden. Vanavond en vannacht wel. De camping was prima. Een ruime plek en redelijk horizontaal in alle richtingen. We hebben ook meteen kennis gemaakt met een jong katje. Dat zag wel iets in ons gezelschap. Het liep overal achter ons aan. Het beesie had het soms niet makkelijk. Op een gegeven ogenblik werd het aangevallen door een kraai of een daarop lijkend dier. Dat was nog wel even spannend. Verder valt er weinig te melden. Uiteindelijk zijn we op doorreis en niet op zoek naar allerlei interessante dingen.