Onze eerste echte wandeldag

29 juli 2015 - Deyme, Frankrijk

Hallo allemaal,
Na veel plannen is het ons gelukt om onze bezigheden voor de komende dagen te plannen.
Vandaag was super wednesday. De eerste dag van echt wandelen. Uiteraard vanmorgen eerst croissantjes en een baguette gegeten met onze overheerlijke Nescafe-melange. Heerlijk met Franse camembert en marmelade. Daarna onze wandelspulletjes ingepakt en via auto en metro naar het ontstaanspunt van het Canal du Midi gereisd. Na daar wat foto's gemaakt te hebben, zijn we op pad gegaan. Mooi weer, mooie omgeving. Wat wil een mens nog meer? Toiletteren bij een boulanger en een pizzeria schijnt een probleem te zijn. Dat soort bedrijven heeft geen toilet, zeggen ze! Vreemd....zielig voor het personeel, lijkt me. Gelukkig had het IBIS-hotel wel een toilet en ook nog lekkere koffie. Ontlast en gevuld met koffie zijn we daarna aan de echte wandeling begonnen. Toulouse uit. Heerlijk wandelen langs de prachtige oevers van het Canal. Prachtige platanen, weelderige begroeiing, en best wel veel schepen....oude...mooie......wrakken.....van alles wat. Boeiend om te zien. Ook, zeker tijdens het eerste gedeelte van onze wandeling, veel fietsers en trimmers. Buiten de stad werden die al ras minder en werd het lopen voor ons nog  een stuk aangenamer.
Het was dus genieten. Weer terug bij de auto moesten we weer praktisch gaan denken. Dus op naar een supermarche om onze mondvoorraad weer op peil te brengen.
Nu zitten we heerlijk rustig te genieten van wijntje / biertje en een lekkere meloen met zalige ham. Verrassend.....al twee dagen worden we tijdens ons eten bezocht door een Hop. Een prachtige vogel. Foto's ervan maken valt niet mee. Jose heeft hem nog niet handtam weten te maken. Zo dadelijk lekker slapen. Met een voldaan gevoel de ogen sluiten.
Ennnnnn....morgen weer vroeg op. Weer lekker wandelen!
Gegroet, Jajo

1. Ineke:
    29 juli 2015
    Leuk verslag en fijn dat jullie zo genieten (en ik geniet stilletjes mee)! Slaap lekker en morgen weer een mooie dag gewenst.
  2. Zuster Baai:
    29 juli 2015
    Ik ben jaloers omdat ik weet hoe mooi het daar is! Jullie gaan nog veel meer moois zien ;-) Ik kijk uit naar de foto's.
    Wij hebben vandaag een vaarvakantie geboekt en nee, niet Canal du Midi (boot huren in deze periode is heel duur en het zijn drukke tijden in de sluizen nu), daarbij zijn jullie ook nog maar net weg.. We gaan weer naar voormalig Oost Duitsland, tegen de Poolse grens nu.
    Veel plezier!
  3. Zuster Baai:
    29 juli 2015
    O ja, een tip: bestel eens een Café Complet langs het Canal du Midi, zaaaalig!
  4. Rita:
    30 juli 2015
    Ziet er goed uit jajo
  5. Jos & Elly:
    31 juli 2015
    Wat is het weer leuk om jullie reis te volgen. Geniet van het mooie Franse land dan genieten wij een beetje mee.
    Jos&Elly