Onderweg naar Zuid-Frankrijk

28 juli 2015

Over de ries valt weinig te vertellen. Dankzij onze onvolprezen TomTom reizen we comfortabel en goed. Een enkel keertje is het gokken, want dan begrijpen we het apparaat niet zo goed. Maar verders loodst het apparaat ons prima naar waar we heen willen. We rijden niet via Parijs. Dit om files te vermijden. Alles bij elkaar 2 dagen van vooral afzien. Aan het eind van de eerstereisdag hebben we een hotelletje gevonden in Dijon. Een erg kleine kamer, met wel alle voorzieningen. We werden ontvangen door een bijzondere man die over van alles en nog wat grappige op erkingen maakte. Zoals...dat mensen uit bv Parijs enorm opgejaagd waren en dat men in Dijon heel slow zijn dingen deed. Na de installatie inde kamer even de stad in om onze lege magen weer enigszins te vullen. Lekkere patatjes met sla!! Erg he?? Wat ons opviel was dat de obers renden als gekken om iedereen te bedienen. Hoe zo 'SLOW' ????? Wat is Dijon toch een mooie stad. We hebben genoten van een prachtige wandeling in de avonduren. Moeten we zeker nog en keertje naar terug gaan. Weer vroeg op. Er staat ons een lange reisdag tewachten. Wel rijden we door prachtige gebieden. Enorme korenvelden. Ennnn erg mooie velden met bloeiende zonnebloemen. We hopen daar tijdens onze wandelingen nog foto's van te kunnen maken. Zo nu en dan onszelf trakterend op een warm bakje water, waar je de prijs van Franse koffie voor moet betalen. Verder is het 'scheuren'. Uiteraard hebben we onderweg ook al supermarchees bezocht. Jose wist uit de eerste super al meteen onze favoriete wijn te toveren. Jullie merken het al wel....een prima begin. We zijn intussen aangekomen in het gebied van het Canal du Midi. Plaatsje: Deyme. Dat is een klein plaatsje in Zuid-Frankrijk zo'n 12 kilometer ten zuiden van Toulouse. Hier gaan we onze reis dag voor dag inplannen. Ook even bijkomen van de reis. We hebben weer een prima kampplekje. Sja...het is niet Nederlands schoon. Wij wel !!!!!!!!

1. Jeannette:
    29 juli 2015
    Nou jullie zijn de reis inderdaad goed begonnen! Proost en succes met het maken van nog meer mooie reisplannen!
    liefs Jeannette