jajo is de draad kwijt.

17 augustus 2015

Beste allemaal,

Soms zit het mee soms zit het tegen. Het bijhouden van een site is toch altijd weer lastiger dan we gedacht hadden. Vandaar dat jullie al een hele tijd niets meer van ons gehoord hebben. Dat betekent niet, dat we het niet naar de zin hebben. In tegendeel, we hebben het reuze naar de zin. Het weer is prachtig op enkele dagen / nachten na. De natuur is fantastisch en zo nu en dan zien we ook nog wel bijzondere dieren. Zo is Jose overlopen / overkropen door een grote slang. Het is moeilijk in te schatten wie er meer schrok. Dat laten we dan maar aan jullie eigen fantasie over. Verder hebben we reeen, beverratten, vissen met snorren, ezels (waren we niet zelf), otters, zwanen en vooral canards. Veel in het wild, een enkele op ons bord als vlees aan een bot  of als paté. Verder hebben  we enkele hevige onweders meegemaakt, vooral in de nacht. Er was er een bij waar bliksem en donder zo snel achter elkaar kwamen met veel licht en zoveel gedonder, dat de tent volledig daglicht had en de donder de grond (en dus ook de tent en wij!!!) hevig deed schudden. Dat was best eng. Verder hebben we veel last van de enorme kracht van de wind. Volgens ons is het de mistral. We hebben nachten gehad waarbij we echt dachten, dat de tent het zou begeven. De tentstokken zwiepten echt heen en wee en het tentdoek deed ook anders dan gewoon. Maar goed alvorens jullie je ongerust maken.....het gaat helemaal goed met ons.

Ons grootste probleem is, dat we nu in een stuk van de tocht beland zijn, waar eigenlijk nauwelijks campings te vinden zijn. Dus moeten we andere mogelijkheden van onderdak vinden. Tot nu toe is dat aardig gelukt. Vanaf zondag zijn we in ieder geval 5 dagen /  nachten onderdak en kunnen we lekker onze dagen besteden aan wandelen en genieten van wat het Canal ons allemaal te bieden heeft. Dus sluizen, boten, mensen die wel of niet met boten om kunnen gaan, leuke exposities langs het kanaal en ga zo maar door. Van zondag op maandag (15-16 augustus) hebben we geslapen in een joekel van een wijnvat. We waren terecht gekomen in een pand van een ex-wijnboer. Veel grote vaten, waar ze nu mensen in laten slapen. Verder was dat pand ook nog wel interessant, omdat er een soort museum van gemaakt was. Wij sliepen dus in het museum. 's Morgens kregen we ontbijt  in de tuin. Echt heerlijk onder de bomen met uitzicht op de wijngaarden. Vandaag (16-17 augustus) zijn we na een heerlijke wandeling beland in een heus chateau met echt veel trappen, dikke muren en prachtige tuinen en kamers. Onze kamer biedt een prachtig uitzicht op de bergen en de druivenlanderijen. Overigens.....de druiven zijn al erg lekker! Hoe we dat weten, kun je beter later aan Jose vragen. We gaan dus een ridderlijke nacht tegemoet. Mochten die nog extra spannende momenten met zich  meebrengen, dan houden we jullie daar natuurlijk van op de hoogte.

Voor u is dat wat ons bezig houdt. Er volgen vast nog mee verhalen, ook over de periode hiervoor, maar dat kan even duren.

1. Annelies:
    20 augustus 2015
    Fijne nacht, hopelijk zonder vreemd bezoek!
  2. Jeannette:
    21 augustus 2015
    Ik ben toch wel blij dat jullie niet weggewaaid zijn ;). Wat een leuke/mooie plek om te slapen!
  3. Harrie:
    21 augustus 2015