Etappe 1, Toulouse - Castelnaudary 31-7

31-7, Deyme - Pont Mange Pomme
Om er goed in te komen lopen we deze tocht heen en weer.
Onderweg kwamen we een onbekend landbouwgewas tegen, de bladeren lijken op die van de maisplanten. Zie de foto.
We vinden er velden vol van. Als jullie de naam weten houden we ons aanbevolen.
Bij een vies brooddepot een baguette en een flesje water gekocht. Beleg daar kopen hebben we niet aangedurfd.
In het kanaal lagen allerlei soorten woonboten. Soms hele mooie, soms ook wrakken en omgeslagen boten / bootresten. We vroegen ons soms wel af of ze nog wel allemaal (op de gezonken boot na dan) bewoond waren. Vele boten zagen er wel erg slecht onderhouden uit.
Over geluk hebben we overigens niet te klagen gehad. Langs het kanaal staan bijna overal platanen. Als je daar onder loopt blijf je ook bij regen vaak nog droog. Wij hebben onder de platanen gelopen. Medebewoners van de camping hebben een ander stuk gefietst. Helaas met weinig platanen. Dus......wij bleven droog, zij daarentegen waren behoorlijk nat.
Door onze slechte wandelconditie waren we 's avonds te moe / lui om nog een goede maaltijd te koken. Dus  hebben we ons vergast op een heerlijk blik ravioli. Wel warm gemaakt!

1. Zuster Baai:
    8 augustus 2015
    Het is kafferkoren. De bladeren lijken op mais, maar er is geen kolf te ontdekken, wel grote pluimen met zaden. De Fransen noemen het sorgho en wordt als veevoer gebruikt en is goedkoper dan mais.
    Waar kan ik de prijs ophalen???
  2. Thijs en lum:
    8 augustus 2015
    Wat fijn dat jullie niet echt in de zon of regen hoeft te lopen,en wat dat gewas betreft ,wij denken dat het tabaks planten zijn ,maar zeker weten doen we het niet , op naar de volgen ronde groetjes Thijs en lum
  3. Ans:
    14 augustus 2015
    Hé José, dat komt mooi uit. Deze week zagen wij bij Avignon hetzelfde gewas. Ik dacht ook even aan tabak, maar dat ken ik uit de Dordogne en heeft prachtige roze bloemen. Kafferkoren dus. Ik heb zelfs het zaad voorzichtig geproefd. Ik weet eigenlijk niet of koeien fijnproevers zijn, maar ik vond er niet veel aan.

Groetjes en veel plezier. Ans