29-8 Van Adge naar Etange de Thau (eindpunt Canal du midi)

17 september 2015

Vanaf Ecluse de Bagnas lopen we onze laatste etappe langs het Canal du Midi. We lopen door het natuurgebied Le Bagnas. Het pad is halfverhard en hobbelig, erg smal ook. Vlak voor het eindpunt zien we in de verte kleine hokjes aan het water staan. Dichterbij gekomen blijken het mensen te zijn, die eenden vangen. Die eenden worden gelokt met plastic soortgenoten. Een hokje verder zien we dat er ook echte eenden worden gebruikt. Om een van de poten van de lokeenden zit een touw zodat ze niet kunnen wegvliegen. Dierenmishandeling! Ik hoop dat al die eendenborsten die ik lekker heb opgesmuld niet op die manier zijn behandeld. In de verte zien we het eindpunt van de tocht, Pointe des Onglous, een vuurtoren. We lunchen onder de vuurtoren en twee dames die daar ook zijn maken een paar foto's van ons. Na het eten knapt er een stuk van een kies van Ja af. Shit. Om te vieren dat we de tocht hebben gehaald gaan we bij een Italiaans restaurant eten.

1. Ans:
    20 september 2015
    En nu? Wat gaan jullie verder doen?
    Groetjes en veel plezier samen.
  2. Agnes onstenk:
    20 september 2015
    Hallo beste reizigers
    Ik volg al jullie verhalen en sta verstelt van alle belevenissen.
    Jullie zien veel en maken ook van alles mee. Een heel avontuur en veel te zien.
    Maar Jose eerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag. Maak er een echt Frans feestje van.Een lekker wijntje en heerlijk eten.
    Verder wens ik jullie heel veel plezier en ontspanning.

Ik zie weer uit naar het volgende verhaal.
    Lieve groetjes, Agnes en Ben