26-8 Van Vias Plage naar Adge

9 september 2015

Het was prachtig weer en de tent was zo droog. Dus enthousiast vertrokken. Het zonnetje scheen hevig en we hebben menig zweetdruppeltje weg moeten vegen. Maar we hebben volop genoten van een prachtig gebied. Het deed enigszins denken aan de Camarque. Vlak, veel minder begroeiing, veel dieren, o.a. ijsvogels en zo nu en dan een paardenkolonie. Ook de rust die er van zo’n gebied uitgaat is een weldaad. We passeerden de Ouvrage du Libron en al vrij vroeg kwamen we in Agde aan. Daar was wel iets bijzonders te zien, Ecluse Ronde. In het kanaal was een soort ronde sluis gemaakt. In die cirkel kwamen nog 2 rivieren uit. Dus konden de schepen in die ronding draaien en kiezen voor de juiste aftakking. Een knap staaltje techniek. Een geweldige vinding. Nadat we dat alles grondig bekeken hadden, was het de hoogste tijd om ons naar de VVV te begeven om ons te laten adviseren over een camping. Er waren er namelijk wel 4 in de omgeving van Agde. Gewapend met die kennis hebben we ons gehaast naar een plekje waar we een lekkere lunch konden verorberen. Heerlijk, heerlijk en dat op een leuk pleintje in de stad.

Met zorg hadden we de camping uitgezocht. Een kleine, rustige camping in een soort natuurgebied. Moe maar voldaan naderden we de plek waar de camping zou moeten zijn. Helaas liepen we de verkeerde kant op, zodat we bij een andere camping terecht kwamen. Fout dus. Dus op zoek naar ‘onze’ camping. Uiteindelijk hebben we die gevonden. In plaats van linksaf hadden we rechtsaf moeten gaan. Wat zich voor ons uitspreidde was een ware janboel. Een rommelige camping met een hoog aso-gehalte aan personeel en bewoners. Bijna alles was slecht onderhouden. Gelukkig waren de toiletten wel schoon. Er liep ook voortdurend een man met gebogen hoofd rondjes rondom ons terreintje. Gelukkig wel op enige afstand. Jo vond het geen fijne camping. Ze voelde zich er onveilig.

Na enig uitrusten gingen we van start met het voorbereiden van ons avondmaal. Toen begon het gedoe. De ene na de andere mug meldde zich. Er was niet tegen aan te vechten. We werden gestoken en gestoken. Jo had op een gegeven moment wel 20 steken, alleen al op haar enkels. Helaas….hoe meer we er dood maakten, hoe meer vriendjes-muggen ons kwamen opzoeken. We werden allebei volledig lek gestoken. Ja reageert altijd heftig op dat soort prikken. Dus……een feest om te zien. Gelukkig had Jo voor 3 dagen besproken. Dit vanwege een geplande rustdag. ’s Nachts minder goed geslapen vanwege de jeuk en de herhaalde aanvallen. Maar toch hadden we een tevreden gevoel over weer een verrassende en leuke dag.

1. Rita:
    27 september 2015