25-8 Villeneuve les Beziers naar Vias Plage

6 september 2015

We waren vroeg wakker, dus snel opgestaan, tent opgebroken en vertrokken van de camping, uitgezwaaid door de vriendelijke receptioniste. Allereerst zijn we naar het marktplein gelopen. Daar was het markt. We hebben er broodjes gehaald en bij een grappige marktslager lekker vlees gekocht. Op het de vorige dag ook al bezochte terras hebben we koffie gedronken en onze pas gekochte croissantjes stiekem genuttigd.

Vervolgens weer naar het pad langs het Canal gelopen. Onderweg kwamen we er achter, dat we vaak overdag wel erg weinig aten. Dus hebben we een langdurige pauze gemaakt op een bankje in de haven. Daar hebben we uitgebreid ons ontbijt genuttigd. Onderwijl fietste er voortdurend een jochie rond op een stuntfiets. Hij kon er wel wat van. Maar toch maakte hij een flinke smak. Zijn ellenboog zag er niet echt gezond uit. Wat deed tie? Hij hield zijn ellenboog onder een kraan, keek wat sjaggerijnig, pakte zijn fiets weer en ging gewoon verder met stunten. Een echte bikkel.

Onderweg kwamen we nog langs een restaurant met Stones-muziek. Een plek om toch wel even uitgebreid een kopje koffie te nuttigen. Al wandelend merkten we wel dat we steeds meer in een stedelijk gebied belandden. Het werd steeds drukker, steeds meer openbaar vermaak en dat soort zaken. We kwamen ook langs een enorme kermis / zomerattractie, Euroland. Ontzettend, wat een verschrikkelijk vermaak (vonden wij!!).  In de buurt van het Stones-restaurant was ook een manege waar gehandicapte mensen konden paardrijden. Voor die mensen erg leuk. Voor ons iets minder, omdat ons verdere pad bezaaid was met paardendrollen. Dat was moeilijk laveren met de wheelie.

Aangekomen in Vias Plage naar de camping gelopen. We mochten zelf een plaatsje uitzoeken. Dus hebben we een lekker ruime plek gekozen. Handig dicht bij de toiletten en het terras. Het was een echt mooie camping met veel goede, mooie voorzieningen. Nadat we de tent opgezet hadden en ons geïnstalleerd hadden zijn we naar het terras gegaan om daar ons ………nog niet eerder vermelde….overwinningsbiertje te drinken. Dat is een biertje, dat we onszelf gunnen, nadat we het einddoel van de dag bereikt hebben. Zulke biertjes smaken echt lekker en geven een voldaan gevoel. Ook hebben we op dat terras maar ons avondeten genuttigd. Na dit alles was het tijd om te gaan slapen. Wij gaan namelijk altijd vroeg slapen, dus zo tegen een uur of 9, omdat we de volgende ochtend ook weer vroeg op willen. Helaas kwam er van slapen weinig. Het werd geen fijne nacht. Zo tegen 22.00 uur begon er muziek te spelen. Oorverdovend. Dat alles om een schuimparty iets meer cachet te geven. Dus…een heidense herrie. Die muziek hield om 24.00 uur op. Wij blij. Helaas een kortstondige blijdschap, want het gewone volk ging nog tot ongeveer half vier door met, laten we zeggen, babbelen. Van slapen kwam weinig. Vandaar dat we al vroeg in de weer waren met het inpakken van onze spullen.

1. Harrie:
    7 september 2015
    Geen betere pot, dan de stampot!
    Slecht geslapen, houd de moed erin, Elvis Costello bestaat oo nog ;-)