23-8 Capestang naar Tunnel de Malpas

4 september 2015

De weersverwachting was niet goed voor vandaag, er zou veel regen vallen. Dus vroeg opgestaan, tent inpakken en gaan.
We hadden al een hotelletje geregeld om het slechte weer door te komen. Dat was een goed idee, want het heeft die dag flink geonweerd en ook ontzettend geregend.
In Capestang was er markt op het plein, erg leuk die Franse markten. Veel lekkere vlezen en kazen (mmmmmm!). Maar ook veel kleding. Vooral voor vrouwen.
De poulet roti rook echt heerlijk. Even een bakje koffie met heerlijke croissants en pains au chocolat in een cafe en dan op weg naar het pad langs het Canal.
Het pad werd regelmatig gebarricadeerd door hekken. Waarschijnlijk in verband met het omhakken van platanen. Omdat er geen alternatief pad was hebben we zo nu en dan de hekken verschoven zodat we weer gewoon verder konden. Maar god straft onmiddellijk. Bij een van die acties viel de wheelie om en Ja er achteraan. Nog net niet in het water! Het duurde wel een hele poos voor dat iedereen en alles weer recht op het pad stond. Daarna konden we weer vrolijk verder lopen, zo nu en dan hekken verplaatsend!! Het is echt schokkend om te zien hoeveel bomen er nog omgezaagd moeten worden. Echt heel veel.
Naast veel gewandel moet er natuurlijk ook gezorgd worden voor het inwendige van den mensch. Dus houden we altijd onze ogen goed open voor terrasjes en restaurants. Iedereen die ons goed volgt moet dat al wel opgevallen zijn. Zo kwamen we in het dorp Poilhes eerst een Engelse mevrouw met hond tegen. Een gezellige babbel mee gemaakt, vooral over de wheelie en onze reis. Vervolgens zagen we een mooi restaurant. Snel naar binnen gelopen. We troffen daar een Engelse ober aan, die ook al veel zin had in babbels. Na genoten te hebben van zijn overheerlijke, maar vooral zeer dure koffie zijn we weer snel naar het pad gegaan om onze reis te vervolgen.
Het belangrijkste doel van deze dag is het bezoek aan de Tunnel de Malpas. Dat is een heel knap stukje werk van de ontwerpers. Helaas zagen we onderweg al de eerste donkere wolken verschijnen. Dus hebben we maar besloten om door te lopen naar het hotel en een andere keer de tunnel te gaan bekijken. Dit hebben we bedacht, omdat we tijdens onze reis naar Rome te veel niet hebben gezien. Het idee om door te lopen bleek een goed idee te zijn. Onderweg begon het stevig te regenen en we waren er nog lang niet. Zo tegen een uur of een waren we bij het hotel. Echt helemaal erg nat. Gelukkig mochten we al op onze kamer, zodat we alles lekker konden laten drogen. Na opgedroogd te zijn hebben we onszelf verwend met een lekkere maaltijd in het restaurant. Daarna...heerlijk geslapen in een fris bedje.