22-8 van wildkamperen tot Capestang

4 september 2015

Na de nacht doorgebracht te hebben in het wild, hebben we ontbeten en zijn we richting Capestang gelopen.
Tijdens het ontbijt kwam er een meisje op de fiets langs, dat vroeg of we hier geslapen hadden. Zij had 200 meter verderop liggen te slapen. Omdat we erg vroeg vertrokken waren, zagen we overal mensen wildkamperen. Een hing er in een boom, met een hangmat weliswaar, anderen hadden hun tent opgezet.
Vlak voor ons eindpunt Capestang werden er allemaal ziekte platanen omgezaagd. Een erg treurig gezicht. Nadat veel takken vermalen waren werden ze besproeid met een vloeistof. Waarschijnlijk om de ziekteverwekker te vernietigen. Elk takje dat tijdens het omzagen in het water belandde werd uit het water gehaald.
De grote boomstronken werden verbrand in grote kuilen.
Resistente platanensoorten, parasoldennen, berken en eiken worden nu geplant om de plaats van de zieke bomen in te nemen.
Aangekomen in Capestang zagen we tot onze verrassing een leuk plein met wat terrasjes en winkeltjes. Dus even koffie drinken, broodje kopen en op naar de camping.
Weer een muncipalcamping. Omdat er slecht weer verwacht werd, kregen we een beschut plaatsje aangeboden. De rest van de dag een beetje hangen en wurgen.
In de avond zijn we maar uit gaan eten. Het werd erg slecht weer met echt stortregens. In het restaurant liep de hele avond een kat  rond, bedelend om eten brrrrrr!
In het restaurant stond een vitrine waarin het vlees lag, dat die avond zou worden gebakken.
Er lag note bene een stuk vlees uit Nederland bij. Zie de foto. Dat is ook een rare gewaarwording.
Door de stromende regen naar de tent. Morgen trekken we weer verder.