Maastricht en hoe verder

26 juli 2015 - Landgraaf, Nederland

De dagen in Landgraaf bevallen ons prima. Heerlijke rust en best wel een fijne plek.Douches en toilet zijn lekker schoon. Wij dus ook. Intussen zijn we ook aan het zoeken waar we het beste heen kunnen gaan. Denemarken wordt steeds minder een optie. Het weer is er niet best en lopen en kamperen met veel nattigheid is niet onze hobby. De weersvoorspellingen voor zaterdag waren slecht. Dus hebben we een dagje Mastricht gedaan. Bakker Bart had niet eens een zitplaats om lekker (en goedkoop!) te ontbijten. Dan maar V&D. Ook een lekker ontbijt met erg lekkere versgeperste jus. Daarna wat geshopt en rondgewandeld door de prachtige gerestaureerde stadsdelen en de oude muren. We kwamen in de muurgaten zelfs nog vijgenbomen tegen met vijgen er aan. Bijzonder. Vervolgens naar de stadbibliotheek gelopen, alwaar de ouste zus van Ja, die daar werkt, ons aan en prima internetplek hielp, zodat we onze verdere reis konden gaan plannen. Na enig zoeken besloten om de wandeling langs het Canal du Midi maar eerst te gaan doen. Een lekkere lunch vlak bij de bieb mocht natuurlijk niet ontbreken. We hebben nog enige plensbuien getrotseerd en hebben ons vervolgens genesteld in een Italiaans restaurant op het Vrijthof. Gezellig!! Bijzonder was wel, dat we daar Italiaanse (?????) tapas mochten nutigen. Wel lekker maar Italiaans??????? Weer bij de tent hoorden we van het noodweer in andere delen van Nederland. Bij onze tent had het wel veel geregend, maar geen noodweer. Alles binnen de tent was mooi droog gebleven. We hadden besloten om zondagmorgen op te breken en dan naar Zuid-Frankrijk te vertrekken. Dus.....Jose was zondagmorgen al vroeg wakker.....werd Ja uit zijn bedje getrommeld en moest de natte tent worden opgebroken. Prima gelukt. We gaan nu op pad.