Tablas de Daimiel

15 november 2015

Op tijd vertrokken uit Toledo. In een woonwijk even boodschapjes doen, in onze eigen bekers koffie voor onderweg gehaald bij een barretje. En gaan met die banaan!
Het was maar 126 km. Een uurtje of twee, met de camper rijd je niet zo hard en de omgeving is heel mooi. Traag maar gestaag dus.
Campertje geplaatst op de camperplaats, wandelschoenen aan en rondlopen.
Na een paar dagen in een stad te zijn geweest is het fijn om in de natuur te zijn.
Het Tablas de Daimiel is een moerasgebied dat gedeeltelijk toegankelijk is gemaakt.
Je loopt op knuppelpaadjes door het gebied. Wat we zagen zijn ooievaars, kleine koereiger, flamingo's die overlogen en aan het foerageren waren in het water. Duizenden kleine visjes zwommen in de oppervlakkige plassen. We hoopten dat ze genoeg water zouden houden om te kunnen zwemmen (en overleven).
Na een zelfgekookt vegetarische pastaatje met een wijntje lekker slapen.
Ineens zat onze camper vol met vliegen, waar ze vandaan kwamen weten we niet.
We kregen E niet allemaal de camper uit. 's Nachts waren ze gelukkig rustig.
De volgende ochtend nog een wandeling en daarna op naar Cordoba.