Tablas de Daimiel

15 november 2015

Op tijd vertrokken uit Toledo. In een woonwijk even boodschapjes doen, in onze eigen bekers koffie voor onderweg gehaald bij een barretje. En gaan met die banaan!
Het was maar 126 km. Een uurtje of twee, met de camper rijd je niet zo hard en de omgeving is heel mooi. Traag maar gestaag dus.
Campertje geplaatst op de camperplaats, wandelschoenen aan en rondlopen.
Na een paar dagen in een stad te zijn geweest is het fijn om in de natuur te zijn.
Het Tablas de Daimiel is een moerasgebied dat gedeeltelijk toegankelijk is gemaakt.
Je loopt op knuppelpaadjes door het gebied. Wat we zagen zijn ooievaars, kleine koereiger, flamingo's die overlogen en aan het foerageren waren in het water. Duizenden kleine visjes zwommen in de oppervlakkige plassen. We hoopten dat ze genoeg water zouden houden om te kunnen zwemmen (en overleven).
Na een zelfgekookt vegetarische pastaatje met een wijntje lekker slapen.
Ineens zat onze camper vol met vliegen, waar ze vandaan kwamen weten we niet.
We kregen E niet allemaal de camper uit. 's Nachts waren ze gelukkig rustig.
De volgende ochtend nog een wandeling en daarna op naar Cordoba.

1. Jos en Elly:
    16 november 2015
    We genieten van jullie verhalen en foto's.
    Hier regent het, de herfst is nu echt ingetreden en Sinterklaas is in het land.
    met groet, Jos en Elly
  2. Agnes onstenk:
    23 november 2015
    Zo te lezen maken jullie van alles mee. Vooral erg mooie dingen in de natuur en de cultuur niet te vergeten.
    Op dit moment is het hier erg koud. Zijn we nog niet gewend.
    Leuk om jullie zo te volgen. Een hele onderneming.

Wat een genieten en hopelijk ver weg de snelle wereld, die vaak zo dwingend kan zijn.

Heel veel plezier en groetjes,
    Agnes